Kom og prøv en kajak

10. december 2023 11:24 , af Bo Larsen

Til alle kajak interesserede.

Her er et tilbud om at prøve at sidde i en kajak, se og prøve hvordan man kommer op i en kajak, og få en fornemmelse af, om man har lyst til mere.

Søndag d. 25 Februar, 2024, KL 15:00 til 19:00 i den gamle svømmehal, centrumpladsen i Svendborg.

Programmet:

• Omklædning fra KL 14:45
  • Velkomst
  • 600 meter svømmeprøve (ingen krav til stilen, blot uden stop)
  • Gennemgang af kajak typer og teknikker
  • Prøv kajakkerne og kajak sjov en til vi ikke kan klare mere. :-)

Alle ny roer og roer fra andre klubber skal alle aflægge en 600 meters svømme prøve, dette er Svendborg Kajakklub og Dansk Kano og Kajak Forbunds krav.

Vi vil være instruktører til både tur og havkajak til stede, som vil vise en makkerentring og en selv entring i både tur og hav. Hvorefter du selv vil få mulighed for at prøve, samt stille spørgsmål til kajak.

Tanken er man får prøvet både tur kajak og hav kajak, og at man så efterfølgende har en bedre fornemmelse, både om det er noget for en, men også hvad forskellen på de to kajaktyper er primært.

Kort om de hold der kommer i denne sæson.

• Tur og-Havkajak begynder, Maj - Juni
  • Havkajak og Turkajak øvede, med IPP2, eller fra andre klubber i April, Maj, Juni og August

Hvis dette er noget for dig, bedes du tilmeld dig her eller sende spørgsmål til Bo Tom Larsen: E-mail: botomlarsen@gmail.com

Du skal medbringe svømmetøj, trøje, håndklæde, stor spørgelyst og godt humør.

Vi glæder os til at se dig.

M.v.h.

Svendborg Kajakklub